3 tips til at undgå smerter i ryggen

Har du tit problemer med smerter i ryggen, og vil du gerne i gang med at arbejde med din ryg, så du ikke skal have lige så mange smerter, kan disse råd måske hjælpe dig.

Find heldragter til babyer og termotøj til piger her.

Begynd at strække ud

Det første råd er at blive bedre til at strække ud. Der er mange gode strækøvelser for ryggen, som du kan begynde at lave, og du kan på nettet finde frem til mange af disse på bare et øjeblik. Vil du gerne se, hvordan du skal udføre øvelserne korrekt, kan du med fordel gå på Youtube og kigge efter øvelser, så der også er video på, når du skal se en øvelse. Det kan være godt for din ryg at komme i gang med det.

Ret dig op når du går, står og sidder

Dernæst kan det være en god idé at øve dig i at rette dig op, uanset om du går, står eller sidder i en stol. Der er mange, der har tendenser til at falde sammen og have en uheldig kropsholdning, som bare kommer til at skade ryggen endnu mere. Hvis du har brug for hjælp til at holde dig ret, kan det være en god idé at overveje at købe en t-shirt, du kan have på, der er formet på en måde, så den hjælper dig med at holde dig ret.

Løft ikke tunge ting – og lær at løfte rigtigt

Sidst, men ikke mindst, er det også vigtigt, at du ikke løfter på tunge ting. Der er mange mennesker, der ender med at få skader og smerter i ryggen, fordi de ender med at løfte alt for mange og alt for tunge ting. Så har du et fysisk hårdt arbejde, er det måske på tide at kigge dig om efter noget andet at lave. Og hvis du endelig skal løfte noget, er det meget vigtigt, at du lærer at løfte på den helt rette måde, så du undgår at belaste din ryg mere end højst nødvendigt. Men undgå gerne tunge løft generelt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.