Sådan får du en stærk krop uden utallige træningssessioner

Daglige bevægelser omfatter at rejse sig, sidde, gå, stå, løfte, bøje og gå op ad trapper i løbet af dagen. Daglige bevægelser er derfor bevægelser, der ikke sker et bestemt sted, for eksempel i fitnesscentret – disse bevægelser kan laves hele tiden.

Daglige bevægelser er lige så vigtige som motion

Når vi sætter daglige bevægelser på skalaen, fylder de bevægelser, du bruger, mens du er vågen, meget mere tid end den tid, du bruger i fitnesscenteret eller på jogging. Det betyder, at de er mindst lige så vigtig som den træning, du er i gang med. Læs mere om træning her.

Så det er lige meget at løbe?

En tur i fitnesscenteret eller en løbetur kan stadig have en funktion. Løb er godt for hjerte og kredsløb, og løb har mange andre fordele i forhold til velvære, glade hormoner og eksponering for naturen. Så meld dig ind i et fitnesscenter her.

Det er altså ikke et enten-eller. Men hvis du ændrer din måde at tænke på og ser, hvordan du bruger din krop i alle de små bevægelser, du allerede gør, bliver det en livsstil, der holder dig stærk – hele dit liv

Sådan får du mere bevægelse i din hverdag liv

Hvis du tænker meget over at bruge din krop i dit daglige liv, har du brug for mindre motion.

Vil du styrke din krop med daglige bevægelser, skal du tænke på to ting:

  • Hvor meget bevæger du dig
  • Sådan bevæger du dig

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.